Als Medewerker Sourcing- en Category Management ben je verantwoordelijk voor de ondersteuning in de operationele- en administratieve verwerking van alle inkoop/sourcing- en category management activiteiten op de afdeling en om deze te borgen.
De functie
Ben jij iemand die gedijt in een omgeving waarin nauwkeurigheid en organisatie van essentieel belang zijn? Heb je een scherp oog voor detail en een passie voor inkoop en category management? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Je ondersteunt zowel de Sourcing Manager- alsook de Assistent Category Management bij dagelijkse werkzaamheden en hebt een coördinerende rol in de uitvoering van verschillende taken en projecten. Je zorgt ervoor dat de informatievoorziening vlekkeloos verloopt. Met deze rol heb jij invloed op het commerciële succes van de verschillende merken en Private Labels. Je rapporteert aan de Manager Sourcing.
Verantwoordelijkheden:
- Maakt artikelen (product-, prijsinformatie etc.) in het ERP systeem (AFAS en EXACT etc) aan;
- Draagt zorg dat al deze informatie ook in afgeleide systemen zoals PIM, App4sales, klantsystemen (zoals GS1) altijd actueel en beschikbaar is;
- Bent op productniveau verantwoordelijk voor alle informatievoorziening in het mastersheetbestand. Onder andere de informatievoorziening van energie labels, inkoopprijzen en gewichten;
- Beheert de productinformatie en zorgt voor accurate en actuele gegevens;
- Creëert stuklijsten in het ERP bestand;
- Administreert alle productspecificatie sheets;
- Registreert contracten en SLA’s met producenten, zodat deze afspraken goed gedocumenteerd worden;
- Administreert en coördineert alle relevante zaken m.b.t. wet- en regelgeving certificaten benodigd voor onze producten;
- Is oprecht geïnteresseerd om een pragmatische en duurzame ontwikkeling voor de productcategorieën mede vorm te geven;
- Informeert, ondersteunt en coördineert alle relevante zaken m.b.t. milieuregelgeving met het team en onze collega in China (Engelstalig);
- Coördineert monster aanvragen en zorgt voor tijdige levering;
- Controleert de door leverancier aangeleverde samples op de overeengekomen kwaliteit en andere specificaties;
- Assisteert het team in tijdelijke projecten en hebt hierbij een uitvoerende of coördinerende rol;
- Assisteert de afdeling in diverse andere gerelateerde werkzaamheden, zoals o.a. het plannen van vergaderingen en het maken van notulen etc.
Over de opdrachtgever
Deze opdrachtgever is een dynamische en snelgroeiende bedrijf met toonaangevende en inspirerende merken in de home & living markt.
Eisen
- MBO/HBO werk- en denkniveau;
- Enkele jaren ervaring in een soortgelijke functie;
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
- Goede tot uitstekende beheersing van Excel, verkoopinformatie-/ ERP systemen en/of in staat deze kennis v.w.b. verkoopinformatie of product informatiesystemen tot zich te nemen.
Wat wij bieden
- Een uitdagende functie in een organisatie die volop in ontwikkeling is, geen dag is hetzelfde;
- Een professionele werkomgeving waar ruimte is voor persoonlijke inbreng, ontwikkeling en gezelligheid;
- Een prettige werkomgeving met enthousiaste collega’s;
- Aantrekkelijke personeelskorting op alle merken;
- Gave producten om voor te werken;
- Een functie voor 36-40 uur per week;
- Flexibele werktijden.
Competenties:
- Accuraat: Is vaardig in het verwerken van data in diverse systemen en is zelfkritisch op de kwaliteit hiervan.
- Communiceren: Goede communicatieve vaardigheden en kan internationaal communiceren. Overlegt veelvuldig met het team en komt proactief met verbeter voorstellen.
- Analytisch: Affiniteit met cijfers en analytisch denkvermogen.
- Flexibel: Je weet in een dynamische omgeving rust te behouden en te schakelen door de juiste prioriteiten te stellen.